Багато батьків замислюються над тим, що колись доведеться вчити свою дитину алфавіту. І тут постає безліч питань, наприклад, як швидко вивчити абетку з дитиною та в якому віці краще це зробити.
Як це зробити так, щоб не сильно завантажити дитячий мозок, щоб дитина не перевтомився? Взагалі, в якому віці найбільш ефективно почати вчити дитині алфавіт?
Ці та інші питання у непідготовлених батьків можуть викликати ступор тому, що без спеціальних знань можна не тільки не навчити алфавіту, а й нашкодити дитині.
Тому підходити до навчання свого чада потрібно у всеозброєнні, ретельно вивчивши думку компетентних фахівців і прочитавши відповідну літературу.
З якого віку можна починати вчити дитину буквам та алфавіту.
Різні батьки вчать свою дитину в різному віці. Деякі батьки вважають, що вчити алфавіт треба якомога раніше, коли малюку рік або навіть року ще не виповнилося.
Але такі батьки рідкість. Багато батьків взагалі не обтяжують себе якимись спеціальними заняттями з навчання свого чада та вважають, що дитина, рано чи пізно, всьому навчиться в дитячому садку або школі.
Ці два варіанти, напевно, не зовсім вірні, так як неправильно пускати справу на самоплав, або мучити свою однорічну дитину, навчаючи її буквам, які вона, цілком можливо, через 2-3 роки просто забуде, тому що не буде мати практики користування алфавітом.
Найбільш підходящий вік навчання алфавітом десь з 4,5-5 років, щоб дитина до підготовчих класів або до школи вже добре знала алфавіт і була підготовленою.
Вправи, методики, техніки, які можуть допомогти дитині швидше навчитися
Існує величезна кількість спеціальних методик, починаючи з дитячих розмальовок, в яких дитина розфарбовує різні літери алфавіту і вивчає їх, і закінчуючи комп’ютерними онлайн-абетками.
Можна спекти печиво у вигляді букв. Це теж відмінний спосіб познайомити малюка з абеткою. Головне тут не перестаратися, щоб не погіршити здоров’я малюка.
Цікаво: якщо дитина дихає ротом
Також є методика навчання буквах в суворій послідовності.
Автор цієї методики пропонує дитині спочатку вивчити 10 голосних, як він каже, головних букв. Ці голосні йдуть в рифму та запам’ятати їх навіть маленькій дитині не повинно скласти великих труднощів.
Ці букви йдуть такими парами: А – Я, О – Е, У – Ю, И – І, Е – Є.
Автор методики стверджує, що за 5 уроків по 5-7 хвилин можна вивчити всі ці голосні.
Як же конкретно швидко навчати малюка абетці?
Найпростіше – це вирізати літери з аркуша А4 і підвішувати перед дитиною, щоб вона потроху звикала до них. У цьому процесі також розвивається і зорова пам’ять.
Потрібно ненав’язливо, для початку, показувати малюкові різні літери алфавіту.
Малюк поступово повинен звикати до букв. Йому потрібно пояснювати, як називається кожна буква.
Важливо! Не потрібно вимагати одразу результат! Потрібно в ігровій формі намагатися навчити дитину запам’ятати літери.
Існує думка, що правильним підходом в вивченні букв є запам’ятовування звуків, а не букв. Тобто вчиться сам звук «б», «в» і так далі. а не «бе», «ве».
Як виглядає сама буква і як вона називається – це вже друге питання. Якщо відразу вчити дитину всьому, велика ймовірність, що вона заплутається і взагалі нічого не зрозуміє.
Діти дуже добре запам’ятовують букви, якщо вони намальовані у вигляді тварини або птиці. Тобто асоціюються з образом.
Буде добре, якщо до кожної букви буде намальована картинка, щоб у дитини розвивалося асоціативне мислення. Наприклад, А c автобусом, намальованим на картці. В з вишнею, також намальованою і так далі.
Перші букви повинні бути виділені червоним кольором. Відомо, що червоний колір привертає увагу дітей. Так їм набагато швидше вдасться вивчити букви. В цьому Вам допоможуть м’які кубики з абеткою.
Вчимо абетку
Також, з огляду на величезну роль ігрового навчання дитини, можна залучити її саму в процес.
Можна виліпити, наприклад, з пластиліну, різні літери. Це буде дуже цікаво малюкові, а також підключиться рухова пам’ять.
Якщо ви помітили, що дитина любить різні рослини, листя дерев або, наприклад, камінчики, які валяються під ногами, то можна з них робити букви разом з дитиною.
Ще є такий спосіб навчання буквам – називається магніти.
Діти дуже люблять грати з магнітами, і якщо вони зроблені у вигляді різних букв, то це теж буде сприяти запам’ятовуванню.
Дуже важливо знати, що якщо ви вчите дитину буквам, то потрібно відразу вчити їх писати. Це в декілька раз посилить ефект навчання.
Дуже ефективним способом вивчити алфавіт є його спів!
Вивчіть спеціальну пісеньку або мелодію і частенько наспівуйте разом з малюком, і він запам’ятає алфавіт неусвідомлено, разом з піснею.
Коли вивчені якісь букви, можна переходити до простих слів: па-па, ма-ма і так далі.
Підведемо підсумки
Ви повинні чітко засвоїти, що для успішного навчання дитини абетці ви не повинні застосовувати будь-які заходи насильницького нав’язування букв дитині.
Все має відбуватися максимально природньо, не обтяжливо для дитини. Найкраще в якихось ігрових формах. Не потрібно сидіти з букварем і «вчити» дитини грамоті насильно, якщо він активно чинить опір.
Краще, коли дитина сама починає цікавитися буквами, різними картинками і сама захоче дізнатися, що ж цікавого написано в книжці.
Найкращий засіб навчити дитину буквам, це пробудити в неї цікавість до букв.
Якщо дитина зацікавиться, якщо вона буде з щирою радістю грати в ігри, пов’язані з буквами, які ви їй дасте, то успіх у вивченні алфавіту обов’язково прийде.
Важливо знати, що якщо дитина не готова для вивчення алфавіту, якщо ї1 це нецікаво, дискомфортно, вона не хоче ні грати в ігри з буквами, ні вивчати їх, то краще почекати якийсь час і спробувати вивчати букви пізніше.
Цілком можливо, через деякий час, це стане їй цікаво.
Все ви дуже гарно розповідаєте.Але моіі дитині 6 років і вона не знає букв і іі не цікаво і не хоче вчити всі мені говорять родичі що це за дитина вона не знає букв і я сама розумію що треба а вона не може запам’ятати.Що я маю робити?
Кожна дитина унікальна, має свої індивідуальні особливості. Психічний розвиток залежіть від багатьох факторів. Першочергово, Вам потрібно звернутися до дитячого психолога, щоб фахово визначити у чому полягає проблема і як її вирішити.
По-друге, не намагайтеся інтерпретувати поведінку дитини на свій лад, оскільки у кожної дитини є індивідуальні особливості щодо розвиненості тих чи інших пізнавальних здібностей. Зверніться до фахівця.